Verdivalg og velsignelse i Baptistkirken

Tre små barn og deres familie, slekt og venner var fokus for søndagens gudstjeneste i Bergen Baptistkirke 12. september. Sang og gaver fra søndagsskolen, tale og bønn fra pastoren, høytidelig deltakelse fra familiene og litt barnegråt blandet seg til en herlig formiddag i kirken.

«Å bringe barna til Guds hus, er et verdivalg» påpekte pastor Jan Helge Hindenes. Høstens kamp for å vinne Stortings-mandater, har av mange politikere vært betegnet som et verdivalg!

«Våre viktigste verdier er som et kompass i livet.» Miljø, næringsliv, skole, det ufødte barns rett, kvinners rett, psykisk helse og andre verdier, ble nevnt.

Vi velger selv hvilke verdier som skal være kompass i livene våre! Men la oss ikke glemme den verdien Gud satte på våre liv da han valgte å ofre sin egen sønn - slik at vi kan vinne evig liv, avsluttet pastor Hindenes med.