Menigheten på weekendtur 22.-24. september i Sætervika

Av Ivar Hjelmervik

Deltakerne samlet på én trapp - pluss fotografen Arthur Enders

Førti deltakere med smått og stort, samlet seg til menighetsweekend på Sætervika ved Tysse i Samnanger. Det ble en helg med strålende vær, bading, lek og moro - men også inspirerende åndelige møter med lovsang, undervisning, bønn og sterke vitnesbyrd.

Temaet for helgen var Én menighet.

Grunnen til at det ble Sætervika i år var at verdensmesterskapet i sykling gjorde det vanskelig å dra  til i Øygarden slik vi har gjort i flere år. Selv om vi valgte et annet sted og sykkel-VM ga ekstra transport-utfordringer, kom alle vel frem. Og vi ble ønsket hjertelig velkommen av det hyggelige og serviceinnstilte vertskapet på Sætervika.

Leirstedet, som eies av Norsk Luthersk Misjonssamband, ligger vakkert til ved Samnangerfjorden. Stedet har 80 sengeplasser og kan by på en rekke fritidsaktiviteter i tillegg til gode møterom og et godt kjøkken!

"Én menighet" var valgt som tema fordi vi har så sterke innslag fra forskjellige språk og kulturer, men også fordi det er en tydelig oppfordring i Bibelen om at vi alle må være ett i Kristus.

I tillegg til spennende møter ble det mye uteliv, blant annet volleyballkamper, bading, turgåing, padling og lange, hyggelige pratestunder på benkene i solskinnet. Måltidene fortjener også å bli nevnt for maten var særdeles god og  rikelig! Flere av deltakerne hadde også med seg fristende, egenproduserte kaker som noen av oss spiste litt for mye av!

Her Kommer et knippe bilder fra turen:

Foto: Arthur Enders

Refleksjon. Foto: Jan Helge Hindenes