For vi er ett brød og ett legeme

Pastor Jan Helge Hindenes holdt en annerledes nattverds-tale denne søndagen til en nesten fullsatt kirke. I tillegg til å markere nattverden som et minnemåltid over Jesu død og oppstandelse, gjorde han et dypdykk i Paulus sine ord om nattverden som symbol på det at vi er en familie, Paulus sitt 1. brev til menigheten i Korint, kapittel 10, vers 17. At vi er brødre og søstre – ikke bare i en lokal, men i en verdensvid kirke. Han understreket Guds ønske om at vi – i tillegg til å tjene Ham - også skal tjene hverandre. Vi er kanskje så opptatt av å tjene Gud at vi glemmer å tjene, å hjelpe, å ha omsorg for hverandre.

I dag hadde pastoren hjelpere fra Vietnam, Latvia og Norge til å dele ut brødet og vinen.

Gudstjenesten ble ledet av Alexander Dee og startet med lovsang ledet av ungdommene San Dah Htay, Daniel, Hsa Mu Kar og Cho Rhe, til tonefølge av Juliet.