Søndagsskolens årsavslutning kombinert med menighets-kurvfest

Det ble en feiende flott avslutning på søndagsskolen før sommerferien. Søndagsskolebarna toget inn i kirken til tonene av "Dette er dagen som Gud har gjort!"

Laura Kazenauskiene som ledet gudstjenesten, overrakte diplom til de tre søndagsskole-assistentene Thomas, Oscar og Danieleog blomster til Freda Træet for å ha ledet enda et skoleår.

Britt Helen Opstad holdt en spennende andakt der hun utfordret de som var eldre

enn henne og som en gang gikk på søndagsskolen, til å reise seg å synge med på "Gud vil jeg skal være et solskinnsbarn". Dette var også hovedstikkordet i hennes andakt. For et solskinnsbarn kommer ikke nødvendigvis fra et land der solen skinner ekstra mye. Nei, det er et barn - eller en voksen - som har fått

et solskinn fra Gud i sitt hjerte og som lar det skinne for andre gjennom hele livet!

Etter gudstjenesten ble alle invitert til kurvfest med grilling ved Tveitevannet, to minutters gange fra kirken. Til tross for at skyene hang nedover fjellene, våget noen seg ut på tur. Og etter en liten halvtime brøt solen gjennom og det ble en strålende sosial samling for små og store med leker, prat og latter! Selv naboer som kom forbi ga uttrykk for at det var hyggelig med litt familieliv på gresset under Slettebakken sykehjem. Redaksjonen tror kanskje vi har funnet et godt sted å samles til uformelle, utendørs-møter.