Barnas superlørdag

Til tross for sviktende sol og litt regn ble Barnas dag i Baptistkirken supervellykket! Ca 50 barn fra nærområdet og fra familier i menigheten møtte frem og skapte kjempestemning på kirkens parkeringsplass og i vestibylen.

Arrangørene med Laura og Martynas Kazenauskas i spissen, hadde fått med seg gode hjelpere - Daniel Valyik og Josef Kovals - og stilte med to hoppeslott som måtte blåses opp (elektrisk pumpe!!).

Dessverre begynte det å regne så de måtte improvisere med presenning og tau for å tette taket som var av netting. Men inne i vestibylen var det tørt og varmt og vakkert pyntet av Anna Kovale.

Både kjente og ukjente ble ønsket velkommen av klovnen Jan Helge H. og det var kjempepopulært at både Pippi Langstrømpe og Mikke Mus var til stede!

Allerede før klokken 12 var mange ankommet og barnas improviserte lek var i gang.

Hoppeslottene var flittig i bruk og etterhvert ble det også arrangert andre morsomme leker som potetløp og ballonglek som Cho Gay Poe og Jane Taru styrte. Disse lekene måtte holdes innendørs på grunn av regnet.

En særdeles populær aktivitet var ansiktsmaling som både jenter, gutter og enkelte voksne ville være med på. Inesa Ivanova og Lian Lek gjorde en kjempeinnsats og satt i samfulle tre timer og malte. Og etter mye lek og moro smakte det fantastisk godt med nystekte pølser, saft, kaffe og kaker flott tilberedt av Tatjana Kulesova og Arthur Enders.

Menigheten ønsker på denne måten å åpne dørene for barn og deres familier på Slettebakken og omegn. Noen var her for første gang og noen kommer igjen hver gang.

Takk til arrangørene og takk til alle som ville være med på Barnas Dag i Baptistkirken!!