Besøk fra Bethlehem Baptist Church

Søndag 30. september hadde vi gleden av å få besøk av en gruppe på 35 medlemmer av Bethlehem Baptist Church fra Minneapolis, Minnesota i USA. De gledet oss med vitnesbyrd, korsang, solosang og informasjon om sin tur gjennom Skandinavia og om sin egen menighet og virksomhet.

Menigheten deres ble stiftet - av en svensk baptistpastor - i 1871. Dette var bare ett år etter vår egen menighet ble stiftet. De understreket også at deres visjon for sin virksomhet ligner mye på den vi selv har: Vinne, danne og tjene (kortform). De for sin del legger stor vekt på å spre evangeliet både i sin egen hjemby og i verden forøvrig. De har som mål å plante 25 nye menigheter innen år 2025. Her er deres nettside.

Pastor Jan Helge Hindenes takket for at de ville stanse i kirken vår på sin Skandinaviaturne og ønsket dem Guds rike signing før deres siste stopp - konsert på Trollhaugen - og deretter hjemreise.